Safran Mutfakta-Tuzlular, Börekler, Çörekler

Pazar, Şubat 26, 2006

Damat Paçası

Merhaba dostlar :) Şu güzelim tatil gününde akşam için sizlere pratik bir tarif önerebilmek için Cuma gününden yoğun araştırmalarıma başladım :) Ben master tezimi yazarken bile bu kadar çok kaynak araştırmamıştım arkadaşlar :) Hayır çok güzel tarifler buluyorum ama biraz vakit alıcı cinsinden ama ben bugüne has çabucak hazırlayabileceğiniz, yine herşeyi içinde bir tarif aradım... Bütün yemek kütüphanemi aşağıya döktükten sonra mutlu sona ulaştım. Sizlere Sofra dergisinde Emine Beder'in yayınladığı bir tarifi biraz modifiye ederek yazıyorum...Cuma günü denedim, biz çok sevdik sizlerinde beğeneceğinizi umuyorum... Mutlu bir tatil günü geçirmenizi dilerim :) Sevgiyle kalın...
Malzemeler:
300 gr. tavuk eti
2-3 adet yufka
1 çay bardağı sıvı yağ
Sosu için:
Haşlamış olduğumuz tavuğun suyu
4 çorba kaşığı un
1 kibrit kutusu kadar kaşar peyniri
biraz tuz
Üstüne:
Yağda kızdırılmış 1 kaşık salça ve pulbiber karışımı
Yapılışı:
Tavuk etini haşlayalım ama haşlama suyunu dökmeyelim ve tavukları didelim (yani oldukça küçük parçalara ayıralım). Yağlanmış bir fırın tepsisine yufkaları sanki tepsi böreği yapıyor gibi üst üste hafifçe büzüştürerek koyalım ama bunu yaparken aralarına toplamda 1 çay bardağı olan sıvıyağı gezdirerek paylaştırmış olalım ve önceden ısttığımız 170 derecelik fırında üstü kızarana dek fırında tutalım...Fırından çıkınca 5-10 dakika soğumasını bekleyip üzerine haşlanan tavuğun suyundan 1,5 su bardağı kadar gezdirelim ve tepsinin üzerini bir başka tepsi ile örtüp suyu çekmesini sağlayalım (suyu çok dökmeyelim ki yufkalar hamurlaşmasın).
Başemal sosu harlamak için iyice ılıyan 1,5 bardak tavuk suyunun içine unu atıp bir kap içerisinde bunu sürekli karıştırarak bulamaç haline getirelim ve ocakta pişirmeye götürelim...Üzerine tavuk suyu eklemeye devam edelim, pişerken içine ayrıca kaşarı da atarak erimesini sağlayalım ve yoğun bir sos hazırlayalım, istersek tuz ilave edelim...
Didilmiş tavuk etlerinin üzerine biraz karabiber ve tuz ekleyerek harmanlayalım ve bunları tavuk suyunu çeken ve istediğimiz sayıda karelere dilimlenmiş yufkalarımızın üzerine serpiştirelim. En üste hazırladığımız beşamel sosu döküp, yemeğin üzerini sıvı yağda kızdırılmış biber/domates salçası ve kırmızı biber karışımıyla süsleyelim ve sıcak sıcak afiyetle yiyelim...:)
not: yemeğiniz biraz soğumuşsa 5-10 dakika 50-100 derecelik fırında tutmanızda bir sakınca yok, ama mutlaka sıcak servis yapalım...:) Sevgiler...

2 Comments:

Blogger evcilkedi said...

Bana babaanneciğimin yaptığı rumeli işi bir yemeği hatırlattı. Burada türk tipi yufka bulmak hayal o yüzden deneme işini ankara'ya bırakıyorum. Sizinkiler çok şanslı Safran:-)Ellerine sağlık

2/26/2006 02:02:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Çok teşekkür ederim Tülincim,
Bana sanki tarfilerini aynen uygulasakta yemeklere büyükannelerimizin ellerinden geçen o güzel, hoş tadı veremiyormuşuz gibi geliyor bazen...Malzemeler mi farklılaştı, içlerinde dolu katkılar var ondan mıdır bilmem...

Keşke sen de Zeynep'te bugün burada Ankara'da olsanız, bugün hava güneşli ve çok ılık ve kent sanki daha bir güzel... Sevgiyle kal...:)

Safran

2/26/2006 02:13:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home