Safran Mutfakta-Tuzlular, Börekler, Çörekler

Cumartesi, Mart 11, 2006

Zeytinli Çörekler

Merhaba :) Haftasonu geldi demeye kalmadan Pazar günü oldu...Kimimiz cumartesiden itibaren dinlenme olanağı bulduk, kimimiz içinse dinlenme fırsatı ancak Pazar günü gerçekleşebilecek...Her şekilde ortak payda Pazar günü gibi gözüküyor...:) Ben de böyle güzel bir güne hoş bir başlangıç yapabilmenizde benim de katkım olsun diye, kahvaltıya hazırlayabileceğiniz lezzetli bir tarifle sizlere iyi bir tatil günü dilemek istedim... Sevdiğiniz şeylerle uğraşabileceğiniz ve en önemlisi sevdiklerinizle birlikte olabileceğiniz mutlu bir gün diliyorum...:)

Safran

Malzemeler:

3,5-4 su bardağı un
1 dolu çorba kaşığı margarin (oda sıcaklığında bekletilmiş)
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı karbonat
1/2 paket kabartma tozu
3 dolu kaşık yoğurt
1/2-1 çay bardağı süt
2 yumurta
1 su bardağı çekirdekleri çıkarılmış ve doğranmış siyah zeytin
1/2 çay bardağı nane (miktarı isteğe bağlı olarak arttırılabilir)
1/2 çay bardağı kekik (miktarı isteğe bağlı olarak arttırılabilir)
tuz
istenirse üstüne susam, çörekotu veya keten tohumu


Yapılışı

Derin bir kap içerisinde içine karbonat ve kabartma tozu karıştırılmış 3 su bardağı unun ortasını havuz gibi açarak içerisine 1 tanesinin sarısı ayrılmış 2 yumurtayı ve listede yazan diğer malzemeleri koyarak (zeytinler ve baharatlarda dahil) karıştıralım ve henüz cıvık olan karışımı kulak memesi yumuşaklığında (bu nitelemeyi de ilk kim bulduysa artık :)) bir hamur haline getirmek için geriye kalan 1 bardak unu da (unun yapısına göre bu miktar 1,5 bardağa kadar çıkabilir) azar azar ilave edip karıştırmaya devam edelim. Fırınımızı 180 dereceye ayarlayarak ısıtmaya başlayalım...Bu arada hazırladığımız hamurdan ceviden biraz daha iri topaklar alıp elimizde yuvarlayalım ya da istedğimiz şekli verelim ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye koyalım, bu işlemi yaparken elimizi hafifçe unlamak işimizi kolaylaştıracaktır...Hamurumuz bitene dek bu işlemi tekrarladıktan sonra bir fırça yardımıyla az önce ayırdığımız yumurta sarısını zeytinli hamurlarımızın her yanına sürelim ve istersek üstüne çörek otu, susam veya keten tohumu serpiştirelim. Fırına verdiğimiz çöreklerimizi üstü kızarana dek pişirelim ve sıcacık çayımızın yanında afiyetle yiyelim...Afiyet olsun...:)

2 Comments:

Anonymous Adsız said...

Safran Hanım Merhabalar,

Öncelikle zeytinli çöreğinizi defterime not aldım ellerinize sağlık ben zeytini çok sevdiğim için (nede olsa Balıkesirliyim)ilk fırsatta deneyeceğim.Gelelim c.tesi akşamı için hazırladığım tariflere kek olarak sizin karlıgece pasta kekinizi ve yine sizden aldığım çikolatalı kek sosunu yaptım hımm harika oldu tam browni tadı vardı herkes çok beğendi hatta ben 1 dilim kendime ayırmıştım şimdi nescafemle yiyeceğim.Pasta olarak ta Hatice'nin muzlu h.cevizli pastasını denedim oda çok beğenildi sizede tavsiye ederim deneyin hafif bir pasta oluyor. Yanınada benim klasik ıspanaklı böreğimi yengelerimin yaptığı poğaça ve kurabiyeyle tamamlayıp geceyi atlattım.İnsanın kendi elleriyle upraşıp birşeyler yapması ve bunun beğenilmesi kadar hoş bir duygu olamaz.Size tekrar teşekkür ediyorum sevgiyle ve emekle sunduğunuz tarifler için veee sizinle tarif denemelerimi ve yasadıklarımı paylaşırken göstermiş olduğunuz samimiyetinize...

Herzaman sevgiyle kalın...
Hasibe

3/13/2006 05:08:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Hasibe :) Cumartesi gecesinin güzel geçmesi beni sevindirdi...:) Senin ve yengenlerin ellerine sağlık...Hatice'nin bütün tariflerine ben de bayılıyorum ve özellikle o bahsettiğin pasta yapılacaklar listesinin başında yer alıyor...Asıl ben göstermiş olduğun ilgiye ve göndermiş olduğun güzel yorumlara teşekkür ederim. Görüşmek dileğiyle, sevgiler...

3/13/2006 05:17:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home