Safran Mutfakta-Tuzlular, Börekler, Çörekler

Cumartesi, Nisan 01, 2006

Ocakta Tencerede Pizza

Ne zaman büyük konuşsam başıma bir iş geliyor :)) Bu çocuklar bizi ne hallere düşürüyor böyle? Asla kendisine hayır diyemeyeceğimi bilen benim minik oğluşumun canı pizza istemiş, elinde pizza tutan bebeğini getirip gözümün içine soktu yine… Çocuk milleti böyle işte nerde sebze var asla ağızlarına sokmazlar, onların işi makarna, patates kızartması, pizza, çikolatayla… Hangi anneyle konuşsam bu menü çıkıyor karşıma :) Ama pizza en masum olanı bunlardan, sayesinde arada bir sürü sebze yediriyorum ben ona fark ettirmeden :))

Çocuğun canı pizza istemiş ne olacak canım yapıverseydin ya dediğinizi duyar gibi oluyorum ama bir itirazım var, istediği zaman elektrikler kesikti, bir tamirat için genel olarak iptal etmişler tüm dairelerinkini… Bunu, şu dersine çalış(a)mayan (!) tembel öğrenciler gibi bahane olsun diye de yazmadım yani :))…Bir süre henüz 2 yaşındaki (yaklaşık diyelim :) tatlışımı ikna faaliyetlerine giriştiysem de, elektrik gelince yapalım annecim dediysem de çocuk bu tutturdu, bağırmalar eşliğinde kabile danslarına benzeyen inatlaşma çırpınmalarına başladığında kendimi mutfakta geçen gün Elif Karlı’nın sunduğu ve yemek tarifleri verilen Yemek Saati programındaki pizza tarifini yapmaya başlamış buldum :) Hakkında büyük konuştuğum tarif de bu oluyor zaten… Programda pizzayı hazırlayıp ocakta tencerede pişirdiklerini gördüğümde ne gerek var dediğimi kabul ediyorum, fırında da pişerdi pizza mis gibi, hamuru farklıydı tarifin işte o nedenle not almıştım… Neyse, bu vesileyle deneme fırsatı buldum, gerçekten pratik bir tarif, hamuru açma derdi yok en azından…Belki bugün ve yarın kahvaltı için, brunch için ya da akşam yemeği için denemek istersiniz diye programda verilen tarifi sizlerle paylaşayım dedim…Ben de şimdi tekrar yapmaya gidiyorum mutfağa, hepimize kolay gelsin…İyi bir hafta sonu dilerim…:)


Malzemeler

Hamuru için:

3 fincan un

1 fincan yoğurt

1 yumurta

2 çorba kaşığı sıvıyağ

1 çorba kaşığı kabartma tozu

1 tatlı kaşığı tuz

Üstüne:

Kekik ve biraz su ile sulandırılmış salçadan elde edilen salça sosu

Ufalanmış beyaz peynir/lor peyniri

İnce kıyılmış 5-6 mantar

2-3 sivri biber (ince kıyılmış)

Sucuk, sosis vb. (ne isterseniz)

Çekirdeği çıkarılmış zeytinler

Kaşar rendesi

…..ve istediğiniz başka malzemeler…


Yapılışı

Hamur için olan malzemeleri karıştırıp cıvık bir hamur elde edelim…Karışımı yağlanmış teflon tencereye yayıp, üzerine kekik ilave edilmiş, biraz sulandırılmış salça sosu sürelim…..En üst katı mantar, sucuk, yeşil biber, zeytin taneleri ve kaşar rendesi ile süsleyelim…Ocağın EN KISIK gözünde tencerenin kapağını kapatarak pişmeye bırakalım (ben yine de bir kez arada açıp kontrol ettim altını yanmasın diye yaklaşık 20-30 dakikada pişiyor zaten)…Afiyetle yiyelim…:)

24 Comments:

Blogger cay saati said...

Tencerede Pizza!!! ,görüntüsünden tadinin cok güzel olduguna eminim ,kirk yil düsünsem böyle bir fikir gelmezdi:),ellerine saglik safrancim,bu sekliyle mutlaka denicem insaallah
sevgilerimle

4/02/2006 01:22:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Merhaba Hülyacım :) Ah keşke sana kendim yapıp ikram edebilsem benim tatlı arkadaşım...Ama nasılsa sen çok daha güzelini yaparsın...Çok çok öpüyorum canım, sevgiyle kal...:)

4/02/2006 09:55:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

safran karnım okadra aç ki bugün evde yemkete yok yalnızımda oğluşumla babamızda yok yapmaya kalkıyorum umarım sonuç güzel olur çünkü çok açım.ellrine sağlık.
bu arda seni korkular konusunda obeiyorum yazmak istersen korkularını yazcaksın canım.

sevgilerr

4/02/2006 07:44:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Cennetcim, sonuç güzel olacaktır, ama tek korkum senin pizzayı beğenip bütün parmaklarını yemen :)) Sobeni en kısa zamanda cevaplayacağım...Sevgiler...

4/02/2006 07:53:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

safran canım yaptım gerçekten çok güzel oldu zaten oguün programda izlemiştim fakat tarifini alamamıştım sende görünce hemen yaptım hııı ama ben beyaz peynirini biraz fazla koymuşum az ıcık tuzlu oldu sanki ama valla ben çok beğendim.birde hani sen arda altına balmışsınya iyiki bakmışsın ben az kalsın yakıyodum çünkü hiç bakmayınca.çok sağol canım çocuklarında zevkliler yani aynı bende bayılırım pizza ve ı-onun tarzı yemeklere.
sevgiler.

4/03/2006 10:13:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Safran acaba tarifteki fincan kahve fincanı mı?
Şimdiden teşekkürler..

4/03/2006 01:07:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Evet Şirincim, ölçü kahve fincanıyla...Şimdiden ellerine sağlık, sevgiler...

4/03/2006 02:24:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Hoşgeldin Tuğbacım :) Gerçekten nefis, yumuşacık bir pizza oluyor...Bu kadar tatlı gülümseyen bir hanımefendi yaptığı herşeyi güzel yapar gibi geldi bana :) Sevgiler...

4/04/2006 11:11:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Türk kahvesi mi yoksa nescafe fincanı mı :):):)
Simdi sıra bugüzel pizzayı kaydetmekte defterime...

Hasibe

4/04/2006 12:15:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Şakalara başlaman iyileşmeye başladığının göstergesi sevindim...:) Türk kahvesi fincanı kullan ama sen :)

4/04/2006 12:22:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Şifa dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Ben iyileşmek üzereyim. Doktorun verdiği tüm ilaçları düzenli olarak kullanıyorum.(Hernekadar hastanede arada unutur gibi olsam da annecim kendi ağrısını unutup bana ilaçlarımı düzenli almam için uyarılarda bulunuyordu).Annelik duygusunun nekadar yüce bir.....
kelime bulamıyorum olduğunu birkere daha anlamıs oldum.
Gelelim bir ikinci soruma sizi bunaltmıyorumdur inşallah tencer şu pilav yaptığımız hafif yayvan teflon tencerelerden dimi...

Hasibe,

4/04/2006 12:32:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Evet Hasibecim, hamuru hafifçe yağlanmış pilav yaptığımız tencereye koy sonra yay kaşıkla...Kaşığı da biraz sıvıyağa batırırsan daha kolay yayabildiğini göreceksin hamuru...Kolay gelsin canım...:)

4/04/2006 12:38:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Safran,
pizza tarifini yeni eklediğin günlerde görmüştüm.Bu tencerede pişirme olayı, beni amacı dışında kullandığım pizza tavamı kullanma konusunda oldukça cesaretlendirdi.Bütün yemeklerin gibi buda nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Güzel yorumların içinde ayrıca teşekkürler.
Sevgilerimle..

4/24/2006 11:44:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Eminecim sen daha teknik çalışacakmışsın ya canım, demek pizza tavası diye bir ekipmanın da var. Dur şundan bir tane de ben alayım, ben de normal pilav tenceremde pizza yapıp duruyordum :)) Çok sağol canım güzel sözlerin için, sevgilerimle :)

4/25/2006 06:23:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

harika tarifleriniz çok güzel
ellerinize sağlık pizza çok güzel gözüküyor print ettim bu akşam yapacağım eğer başarılı olursam resim çeker eklerim teşekkürler

6/20/2006 01:33:00 ÖS  
Blogger okuranne said...

safran,
geçen hafta yine yaptılar, ben yazının içeriğini unutmuş olmalyım ki tarifi senin sitenden aldıklarını düşündüm. şimdi oturdu her şey... (bebek bakımı hafıza kaybına neden oluyor:)

sevgiler

6/20/2006 05:28:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

ellerine sağlık safrancım, bir şey sorucam, bu pizzanın altı pişerken üzeri çiğ kalmıyor değil mi? yoksa hamuru ince mi yapmalıyız, iyi pişsin diye, tarif çok hoşuma gitti de denemek isityorum.

8/01/2006 02:12:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

AY BU MUHTESEM BIR TARIF! BU SICAKTA FIRINDA BIR SEY PISIRMENIN FIKRI BILE BUNALTIYOR BENI.
Ama su tencerede pizza fikri super.
Ben bununla iki kisilik sip-sak borek da yaparim.

Cok tesekkurler.Tarifi hatirlatip buraya yazmana sebep olan minigine de sevgiler.

8/09/2006 10:17:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Altinin yanmasini geciktirsin diye tavanin dibine az miktar misir unu serperek pizzayi yerlestirebilirsiniz.

8/09/2006 10:18:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sevgili Yıldızca, yok kesinlikle hamur güzel pişiyor gönül rahatlığıyla deneyebilirsin, sevgilerimle....

:)

Anonymous mısır unu fikri çok akıllıca çok teşekkür ederim, sevgiler...

9/20/2006 01:09:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Tarifi yaklaşık bir saat önce okudum, hamile olduğum için şu aralar bulantılarla uğraşıyorum ama dayanamadım canım istedi. Üşenmedim kalktım yaptım.Şimdi de yiyorum :). Yapımı çok kolay, hamuru harika olmuş. Kesinlikle tavsiye ederim, deneyin. Arzu

10/17/2006 02:33:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

ellerinize sağlık çok güzel oldu 2 tane yapmama rağmen eşim ve kızım daha yokmu diye sordularyapımıda kolay hemde mayalı da olmaması çok güzel

7/05/2008 12:32:00 ÖS  
Anonymous lezzet sarayı said...

ellerinize sağlık bende yapıyorum bu tarifi kahvaltılarda falan çabuk olduğu için çok kullanışlı bir tariftir bende encerede keki denemek istiyorum en kısa zamanda yapar sonucu bildiririm

5/03/2010 07:04:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

safran hanım mükemmel bi paylaşım biz üni. ögrencisiyiz evde yapsak ne yapsak derken tarifini gördük yaptık mükemmeldi tesekkürler

5/20/2010 12:24:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home