Safran Mutfakta-Tuzlular, Börekler, Çörekler

Perşembe, Mayıs 25, 2006

Ev Yapımı Zeytin Ezmesi

(Verdiğim ölçülerle 2 küçük kavanoz çıkıyor,ben bir kavanozu acılı yaptım, dilerseniz ölçüleri yarıya indirip tek kavanoz da hazırlayabilirsiniz…:)


Malzemeler


1 kilo zeytin (çekirdekleri çıkarılacak, 1 kilo ölçüsü çekirdekli iken tartılmış değeridir)

1,5 çay bardağı limon suyu

1 çay bardağı zeytinyağı

5 diş sarımsak

(2’şer 3’er çay kaşığı olmak üzere- isteğe göre)

Kekik

Karabiber

Sumak


Acılı yapmak isterseniz: pul biber


Yapılışı

Zeytinin çekirdeklerini mutfak aleti yardımıyla çıkaralım… Mutfak robotumuza zeytinleri ve diğer malzemeleri ekleyerek homojen bir karışım (ezme kıvamında) elde edene dek kıyalım, ezmeyi cam kavanoza alarak buzdolabında saklayalım, afiyetle yiyelim :)

12 Comments:

Anonymous Adsız said...

Safran'cigim, bu tarif cok makbule gececek. Ellerine, kollarina saglik. Yillar önce bir zeytin ezmesi almistim. Icinde gercekten sadece zeytin ve zeytinyagi vardi. Cok sevmistim, ama bir daha o markayi bulamadim. Ondan sonra bütün denediklerimi hic begenmedim. Iclerinde zeytinden baska her sey var. Bilmem sen de rastladin mi ama, baharatlardan midir, gida boyasindan midir, yoksa gercekten zeytinin renginden midir, bordo renkli olanini bile gördüm.
Yarin zeytin alip senin tarifini mutlaka denemek istiyorum. Tesekkürler.

5/25/2006 10:17:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Mine'ciğim bu ezmeyi beğeneceğini umuyorum, içine kattıkları şeyler yüzünde uzun zamandır zeytin ezmesi alamayanlardandım, bordo renk ezme bulmana hiç şaşırmam...Geçen gün almaya kalktım içinde bir sürü yabancı madde yazıyor, bu tarifi yaptım çok beğendik bir daha da hep evde kendim hazırlayacağım içime sinerek yiyeceğim...Sana da şimdiden kolay gelsin,afiyet olsun...En içten sevgilerimle...

5/25/2006 10:39:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Safran'cımmm aynı sarımsak eziciden bende de var ama ben onun aynı zamanda zeytin çekirdeği çıkardığını bilmiyordum.Şimdi sende görüp koştum mutfağa,hemen denedim ve çıldırdım sevinçten:)))
Beni ne kadar mutlu ettiğini anlatamam:)
Vişne çekirdeğinide aynı şekilde çıkarabiliriz herhalde değil mi?
Öpüyorum seni:)))

5/25/2006 11:22:00 ÖS  
Blogger fethiye said...

safran, zeytin ezmesini ilk defa kendi kurdugum zeytinlerden denemistim, cok hosuma gitmisti ama uzun zaman oldu yapmayali. iyi hatirlattin, tostlarin icinde de cok seviyorum ben ;)

burada bazen ancuez koyuyorlar. tuzlulugunu o veriyor ve enteresan da bir tat katiyor -- kotu olmuyor kesinlikle.

5/26/2006 02:28:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Beyhancım aslında o makine vişne çekirdeği çıkarıcısı olarak kullanılıyor ya bakma sen ben herşeyi çıkarıyorum onunla :))) Çok mutlu oldum sevinmene biliyor musun, sevgilerimi gönderiyorum :)

5/26/2006 09:12:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Fethiye bu mükemmel bir fikir çok teşekkür ederim, hakikaten zeytin poğaçada, ekmeğin üstünde ne kadar hoş bir lezzet, kim bilir tost içerisinde ne kadar güzel olur, nedense hiç denemedim, bunu bu hafta sonu mutlaka yapacağım :) Ancuezli zeytin ezmesi de ilginç olabilir, az önce Zinnur'un da yorumunda senin ki gibi hoş zeytin ezmesi önerileri vardı, aslında insanın canı değişiklik istedikçe bu lezzetleri sırayla denemeli...Sevgilerimle :)

5/26/2006 09:18:00 ÖÖ  
Blogger Hatice said...

ben de zeytin ezmesi almıştım, kapağını açmadan dolapta bekliyordu, çok geçmeden üstünde beyazlıklar gördüm bir de içindekileri okuyup bir sürü yabancı madde içerdiğini görünce iade ettim.
senin tarif makbule geçecek. tarifte sarımsak eklemesek olur değil mi?evde sarımsak ambargosu var da:)) ellerine sağlık...

5/26/2006 03:02:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Çaktırmadan koy, tadına çok hoş bir aroma veriyor diyeceğim ama şimdi evde durduk yere kriz yaratmayalım, olur da farkedileceği tutar değil mi :))Sevgilerimle canım :)

5/26/2006 07:52:00 ÖS  
Blogger Hülya YILMAZ said...

Safran bu ne güzel ve faydalı bir tarif. Bizim çocuklar da çok sever zeytin ezmesini. Ben de alırım ve hep rahatsızlık duyarım.
Ben de yapayım. bloglardan böyle güzel şeyler öğrenince çok mutlu oluyorum.
sevgilerimle

5/27/2006 10:37:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Safran'cigim, zeytin ezmesini yaptim. Birazcik senin tarifinden, birazcik da Sibel'in tarifinden karistirdim, mis gibi oldu. Bundan sonra almam kesinlikle disardan. Madem evde yapabiliyoruz degil mi ama? Tesekkürler.

6/12/2006 09:59:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

evetttttt elimde zeytin vardı ve bu tarifi yaptım harika oldu ..eline diline saglık herkes hazır zannetti..

6/15/2009 01:55:00 ÖS  
Blogger noirdesire said...

merhabalar,öncelikle teşekkürler tarif için.Acaba bu şekilde dolapta ya da buzluta ne adar muhafaza edebiliriz?Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim

9/27/2009 04:29:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home