Safran Mutfakta-Tuzlular, Börekler, Çörekler

Çarşamba, Temmuz 12, 2006

Kısır

Malzemeler


2 su bardağı ince bulgur
2 adet kuru soğan (ince ince doğranmış)
3 adet domates (küp küp doğranmış)
3 adet sivri biber (ince ince doğranmış)
1 adet salatalık (ince ince doğranmış)
1/2 demet maydonoz (ince ince doğranmış)
1/2 demet taze soğan (ince ince doğranmış)
1 kaşık biber salçası
1 kaşık domates salçası
6-7 yaprak kıvırcık (ince ince doğranmış)
5-6 kaşık zeytinyağı
1,5 limonun suyu

İstenirse birkaç kaşık nar ekşisi
Baharatalar (sumak, karabiber, pul biber, nane, kimyon, kekik)
Tuz

Yapılışı

Bulguru kapaklı bir kapta üzerine çıkacak kadar sıcak su ekleyerek kabartalım, 5-10 dakika suyunu çekmesi için kapağı kapalı olarak bekletelim... Kabaran bulgurun içine zeytinyağını, limon suyunu koyup karıştıralım ve salça çeşitlerimizi ekleyerek kaşığın tersiyle bulgura
tamamen dağılmalarını sağlayalım...Sonra sert malzemeler önce (soğan, yeşil soğan, salatalık ve biber) sonra ezilebilecek yumuşak malzemeler (maydonoz, kıvırcık, domates,baharatlar ve tuz) olmak üzere ekleyip karıştıralım...Derin bir kaseyi kıvırcık yaprakları ile kaplayıp
hazırladığımız kısırı içine dökelim ve domates veya limon kabuğu ile yapabileceğimiz bir gül ile süsleyip servis edelim, afiyetle yiyelim :)

1 Comments:

Anonymous Adsız said...

Kısır da nefis görünüyor.Ben biraz farklı yapıyorum.Kuru soğanı zeytinyağında kavuruyorum.
Senin gibi ben de bulgurcuyum,öpüyorum...

7/16/2006 04:21:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home