Safran Mutfakta-Tuzlular, Börekler, Çörekler

Çarşamba, Temmuz 12, 2006

Pazılı-Peynirli Börek

Malzemeler (1 kişi için)

½ yufka

2 avuç pazı (ince ince kıyılmış)

½ su bardağı lor peyniri

Peyniriniz tuzsuz ise tuz ve isteğe bağlı olarak (ki çok tavsiye ederim :) karabiber ve pul biber

1 yumurtanın sarısı

Çörekotu ya da susam

Yapılışı

Yufkamızı açalım içerisine ince kıyılmış çiğ pazımızı ve peyniri, tuzu ve baharatları serpiştirelim… Yufkamızın uçlarını içine kıvırıp rulo biçiminde resimdeki gibi sarıp “u” şekli verelim… Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirelim…İstediğimiz sayıda börek elde edene dek işlemi tekrarlayalım…Daha sonra yufkaların üzerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu serpiştirelim, 180 derecelik fırında altın sarısı bir renk alıncaya dek pişirelim ve demli bir çay eşliğinde :) sıcak sıcak tüketelim, afiyetle yiyelim :)

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

ellerine saglik canim..cok nefis görünüyor..dönüsün eminim muhtesem olacak..yeni tariflerini ve seni en kisa zamanda bekliyorum..
sevgiler dostum

7/13/2006 01:57:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

pazılı peynirli börekte yufkayı yayınca birşey sürülmüyormu?direk malzememi konuluyor?çok beğendim.yapmayı düşünüyorum da.

7/14/2006 08:33:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Özlemcim, merhaba ben geldim :))

:)

Jale hiçbir şey sürmeden doğrudan koyabilirsiniz malzemeleri, şimdiden kolay gelsin, sevgiler...

Safran

9/20/2006 01:19:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home