Safran Mutfakta-Tuzlular, Börekler, Çörekler

Pazar, Mart 11, 2007

KOLAY SU BÖREĞİ

Malzemeler

3 yufka
2 yumurta
50 gr margarin
1 kase peynirli-maydonozlu iç

Yapılışı

Margarini tavada eritip soğumasını bekleyelim, soğuyunca içine 2 yumurtayı kırıp karıştıralım. Yufkamızı önümüze açıp, yufkaya bu karışımdan dökelim ve tüm yüzeye yayalım... Üzerine iç malzememizi serpiştirip yufkayı ortadan ikiye kesip 2 tane yarım daire biçiminde yufka elde edelim ve her bir yarım dareyi çok sıkmadan rulo haline getirelim. Yuvarlak bir kabın ortasından başlayarak spiral biçimine getirip (gül börek gibi) ruloları birbirinin çevresine sararak kabımıza koyalım (resimdeki gibi). Böreklerin kaba yerleştirme işlemi bitince üstlerine çıkacak kadar su koyup 5-10 dakika bekletelim. Bu sürenin sonunda fazla suyunu süzdüğümüz böreğimizi yağladığımız teflon bir tavaya kabıyla beraber çevirelim ve önce altını sonra yine dikkatli bir biçimde çevirerek üstünü kızartalım... Soğuduktan sonra dilimlediğimiz böreğimizi afiyetle yiyelim...:)

18 Comments:

Blogger Yelda Özyurt said...

Gercekten cok pratikmis, goruntu de cok istah acici, ellerine saglik, mutlaka deneyecegim:)

3/12/2007 09:56:00 ÖÖ  
Blogger munevver said...

Çok kolaymış Safrancığım.Kahvaltıya yapmalı hemen,eline sağlık.
Nane Limon

3/12/2007 10:04:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Teşekkürler Yeldacım, beğeneceğini umuyorum, sevgiler...:)

3/12/2007 12:06:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Münevvercim hem kolay hem de lezzetli, çayın yanında çok güzel gidiyor, tam kahvaltılık gerçekten, şimdiden ellerine sağlık, sevgiler...:)

3/12/2007 12:07:00 ÖS  
Blogger Nezaket said...

Safrancigim, gercektende kolaymis. Hem su boregi gibi cok yagli da degil, denemek lazim mutlaka ellerine saglik. Sevgiler

3/12/2007 11:44:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

böreğin nasıl piştiğini anlayamadım.fırına hiç koymuyor muyuz acaba.

sevgiler.

3/13/2007 09:48:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Merhaba Çerkez kızı :) Börek fırına konmadan ocak üstünde pişiriliyor, teflon bir tavada önce bir yüzünü sonra öteki yüzünü kızartıyorsun, çevirirken yanlız dikkatli olmak gerekiyor...Sevgiler...

3/13/2007 10:19:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Nezaketcim gerçekten çok hafif bir tarif, denemeni öneririm arkadaşım, sevgiler :)

3/13/2007 10:20:00 ÖÖ  
Blogger Hanife said...

Safran'cigim bu ne guzel goruntu:)))
Burada satilan Turk yufkalarindan var dolapta. Bilir misin bilmem, cok sert ve kalin oluyor bu yufkalar. Acaba denesem tarifini olur mu?? Cok kolay ve guzel bir tarife benziyor..
Ellerine saglik..

3/15/2007 06:18:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Hanifeciğim aslında bence öyle yufkayla daha başarılı bir sonuç alınabilir. Çünkü yufka bir süre suda bekleyip suyu çekiyor, çok ince yufkada hamurlaşma tehlikesi var yani, senin yufka ise bütünlüğünü korur mutlaka çok güzel olur. Denemelisin bence sonucu da bana yaz lütfen olur mu, sevgilerimi gönderiyorum :)

3/16/2007 09:35:00 ÖÖ  
Blogger Bocuruk said...

Haftasonu kahvaltıya yapmak istiyorum. Çok güzel olacağına da eminim. Ellerine sağlık Safrancım:)
Sevgilerimle...

3/16/2007 02:11:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Bocurukcum sen yaparsan daha da güzel olur eminim, şimdiden ellerine sağlık ve afiyet olsun :) Sevgiler...

3/16/2007 08:44:00 ÖS  
Blogger nilay said...

Sevgili Safran ;
çok pratik bir tarif gerçekten...evdekiler çok sever su böreğini ,ancak çok zahmetli olduğu için hiç kalkışmadım yapmaya...bu tarifi deniyceeem ,eminim çok sevinecekler :) teşekkürler

3/17/2007 11:08:00 ÖÖ  
Blogger Beyhan said...

Mükemmel bir tarif Safran'cığım .Bir benzerini yaptığım için tadını tahmin edebildim.Mutlaka deneyip sana sonucu bildireceğim.Öpüyorum seni...

3/18/2007 12:03:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Şimdiden ellerine sağlık Nilaycım, sevgiler :)

3/19/2007 11:38:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Bekliyorum arkadaşım :) Ben de seni öpüyorum, sevgiler...

3/19/2007 11:39:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

bu ıslemı her yufkayamı yapıcam yoksa ust ustemı koyup yapıcam
tarıflerınızı cok begenıyorum tesekkurler ellerınıze saglık

4/29/2007 08:13:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Anonim, hazırladığımız karışımı her yufkaya ayrı ayrı dökeceğiz. Şimdiden ellerinize sağlık, tarifleri beğenmenize çok sevindim, kolaylıklar dilerim...

4/29/2007 09:00:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home