Safran Mutfakta-Tuzlular, Börekler, Çörekler

Perşembe, Eylül 20, 2007

Tam Buğday Unlu- Mahlepli Çörek

Malzemeler

4 su bardağı tam buğday unu
1,5 su bardağı yoğurt
3/4 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta ( sarısı ayrılacak üzeri için)
1 su bardağı beyaz peynir
1 su bardağı çekirdeği çıkarılmış ve dilimlenmiş zeytin
peynirinizin tuz oranına göre ilave tuz
1 çorba kekik
1 çorba kaşığı mahlep
1 paket hamur kabartma tozu
susam ve/veya çörek otu

Yapılışı

Unu bir kaba alıp içine kabartma tozunu koyup karıştıralım ve yumurtanın beyazını, sıvıyağı, yoğurdu, peyniri, zeytini, tuz, mahlep ve kekiği ilave edip yoğuralım. Yumuşak bir hamur ilave edince bundan elimizle cevizden biraz iri parçalar alıp avucumuzda yuvarlayalım ve hafifçe bastırıp yuvarlak şekil verelim, 2 kat yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine alıp üzerine yumurta sarısı ve susam ve/veya çörek otu serperek 180 dereceye ısıttığımız fırına verelim, üzeri kızarınca çıkarıp, ızgara teli üzerinde soğutalım ve afiyetle yiyelim :)

5 Comments:

Anonymous Adsız said...

Merhaba,

ben bu tarifi bugün denemek istiyorum ama benim evimde yalnizca "normal un" var. Onunla bu cöregi yapamaz miyim? Daha dogrusu tadi sizce nasil olur?

Tesekkürler.

10/07/2007 10:32:00 ÖÖ  
Blogger ss said...

ellerinize saglık.içinde peynir varsa bende varım.kolay gelsin sofranız bereketli olsun.

10/22/2007 10:41:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

AA ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYORLAR ELLERİNE SAĞLIK BU ARADA blogum
HTTP:\\BALIMMUTFAGIM.BLOGCU.COM ben ekliyorum seni sende eklemek istersen sevinirm:)) ve ankda yaşıyorum bendeeeee ne güzelllll

11/19/2007 11:52:00 ÖÖ  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarif. tebrik ederim.

8/19/2011 04:35:00 ÖÖ  
Anonymous yemek tarifleri said...

harika bir tarifmis. tebrikler.

8/19/2011 05:00:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home